۸ مزیت دیوار پوش پی وی سی ( PVC )

8 مزیت دیوار پوش پی وی سی ( PVC ) | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش pvc یکی از انواع مختلف دیوار پوش ها است که استفاده از آن بیشتر در دکوراسیون داخلی دیده می شود. بسیاری از افراد دوست دارند در خانه و محل کار خود برای ایجاد تنوع از این نوع دیوار پوش ها برای پوشاندن دیوار استفاده می کنند.

دیوار پوش های پی وی سی در بین سایر دیوار پوش ها طرفداران بیشتری دارند ، زیرا با استفاده از این دیوار پوش ها فضای خانه تغییر چشمگیری می کند و بسیار شیک و مجلل به نظر می رسد.

علاوه بر این ، دیوار پوش های pvc از سایر هزینه های اضافی از جمله رنگ آمیزی و تعمیر دیوارها کم می کند و از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

دیوار پوش های پی وی سی از پلاستیک و سایر مواد افزودنی تولید می شوند که همین موضوع قیمت آن ها را بسیار مناسب می کند. این دیوار پوش ها قابلیت شستشو دارند و از کیفیت بسیار بلایی برخوردار هستند. همچنین این دیوار پوش ها مقاومت بالایی در برابر ضربه نیز از خود نشان می دهند.

دیوار پوش پی وی سی | شرکت معماری چیدمانه

انواع دیوار پوش pvc

دیوار پوش pvc در انواع گوناگونی تولید می شوند و طرح های متنوعی دارند. برای آشنایی با انواع مختلف این دیوار پوش ها با ما همراه باشید.

  • سه بعدی

یکی از زیباترین مدل های دیوار پوش های پی وی سی ، مدل دیوار پوش سه بعدی است که می تواند نمایی خاص به خانه یا محل کارتان بدهد.

این دیوار پوش ها ضد آب هستند و بسیار راحت نصب می شوند. از آن جایی که برای نصب پی وی سی به رنگ کاری نیازی نیست ، خودتان نیز می توانید این دیوار پوش ها را نصب کنید.

  • ضد ضربه

این دیوار پوش در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است. استفاده از دیوار پوش ضد ضربه در محل های رایج است که امکان برخورد ضربه وجود داشته باشد. ضخامت آن ها چیزی حدود ۸ میلی متر است و علاوه بر خانه در پارکینگ یا حیاط نیز استفاده می شود.

  • چاپی

دیوار پوش پی وی سی چاپی یکی از انواع دیوار پوش است که در طرح و مدل های بسیار زیادی تولید می شود. این دیوار پوش قابل شستشو است ، اما پس گذشت مدت زمانی امکان دارد طرح هایی که روی آن چاپ شده اند ، پاک شود.

  • روکش دار

این دیوار پوش ها نیز مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و بسیار انعطاف پذیر هستند. دیوار پوش های روکش دار را می توان به هر شکلی طراحی و تولید کرد. این دیوار پوش قابلیت شستشو دارد و ضد باکتری است.

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی

  • از دیوار پوش های پی وی سی می توان بعد از مراحل سفت کاری ساختمان استفاده کرد و دیگر نیازی به تعمیر و سایر هزینه های جانبی برای پوشاندن دیوارها نیست.
  • این دیوار پوش ها ضد باکتری و ضد حشره هستند. بنابراین پشت آن ها هیچ حشره ای نمی تواند زندگی کند.
  • قابل شستشو با انواع مواد شوینده غیر اسیدی
  • دیوار پوش pvc در برابر سرما و گرما عایق است و اجازه نمی دهد این انرژی ها اتلاف شوند.
  • انعطاف پذیری بالایی دارند.
  • در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.
  • در پشت دیوار پوش فضای کافی برای عبور سیم کشی های برق وجود دارد.
  • قابلیت رنگ آمیزی دارند.
  • عایق صوت به حساب می آیند.
  • در برابر رطوبت از دیوار محافظت می کنند و در واقع عایق رطوبت نیز هستند.

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی | شرکت معماری چیدمانه

مزیت های دیوار پوش های پی وی سی

دیوار پوش های پی وی سی مزیت های زیادی دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

۱.سبک بودن

این دیوار پوش ها وزن سبکی دارند و باعث سنگین شدن وزن ساختمان نخواهند شد. در نتیجه می توانند ساختمان را در برابر خطرات احتمالی ناشی از زلزله در امان بدارند و ضرر و زیان را به حداقل برسانند.

۲.بادوام بودن

بادوام بودن یکی از مزایای دیوار پوش pvc است که بسیار اهمیت دارد. به دلیل داشتن این خاصیت می توان از دیوار پوش های پی وی سی در اماکنی استفاده کرد که امکان برخورد ضربه به دیوار وجود دارد. این دیوار پوش ها استحکام و همچنین طول عمر بالا دارند. به همین دلیل دیگر لازم نیست تا چندین سال به فکر تعمیر و تغییر دکوراسیون داخلی خود باشید.

۳.نصب آسان

دیوار پوش های پی وی سی بسیار سبک و قابل حمل هستند و از پنل های از پیش ساخته شده ای تولید شده اند ، بنابراین شما به سادگی می توانید آن ها را نصب کنید. با این قابلیت دیگر لازم نیست هزینه ای برای آوردن نصاب به خانه بپردازید.

۴.قیمت

قیمت انواع مختلف دیوار پوش های pvc بسیار مناسب است. علاوه بر این با انتخاب این دیوار پوش ها از سایر هزینه های جانبی مانند رنگ آمیزی و تعمیر دیوار ، هزینه نصب و غیره جلوگیری می شود.
همان طور که اشاره کردیم این دیوار پوش ها طول عمر بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند. بنابراین با صرف هزینه مناسب می توانید تا سالیان طولانی از دکوراسیون خانه خود لذت ببرید و نگران خرابی آن نباشید.

۵.مقاوم در برابر آتش

مقاومت در برابر آتش و حرارت یکی دیگر از مزایای دیوار پوش pvc است. این دیوار پوش ها می توانند مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان دهند و دمایی بیش از ۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کنند. این دیوار پوش ها با داشتن این قابلیت از دیوارها نیز مراقبت می کنند و اجازه نمی دهند تا آسیبی به آن ها وارد شود.

دیوار پوش مقاوم در برابر آتش | شرکت معماری چیدمانه

۶.نگهداری آسان

مراقبت از این دیوار پوش ها کار بسیار آسانی است ، زیرا بسیار مستحکم هستند و در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. در صورتی که برای قسمتی از دیوار پوش مشکلی پیش بیاید می توانید برای آن قسمت یک پنل جایگزین سفارش دهید ، زیرا دیوار پوش پی وی سی پنل های از پیش تولید شده هستند.

۷.تنوع طرح

دیوار پوش های پی وی سی تنوع بالایی دارند و در طرح های مختلفی تولید می شوند. از جمله این طرح ها می توان به طرح چوب ، براق ، مات طرح سنگ و غیره اشاره کرد.

شما می توانید با توجه به سلیقه و همچنین دکوراسیون خانه ، طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. البته باید به این نکته توجه کرد که این دیوار پوش ها قابلیت رنگ آمیزی نیز دارند و می توان آن ها را رنگ کرد.

۸.قابلیت شستشو

تمیز کردن پی وی سی نیز کار بسیار راحتی است. زیرا این دیوار پوش ها قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده را دارند و در صورت به وجود آمدن کثیفی با یک دستمال که با آب ولرم نم دار شده ، می توانید به راحتی لکه را از بین ببرید.

 

موارد استفاده از دیوار پوش pvc

با توجه به ویژگی هایی که دیوار پوش های پی وی سی دارند ، می توان از آن ها در سرویس بهداشتی ، حمام ، اتاق خواب ، اتاق پذیرایی و همچنین در هتل ها ، سالن های کنفرانس و نمایش ، بیمارستان ها و مدارس استفاده کرد.

از این دیوار پوش ها علاوه بر دکوراسیون داخلی ، برای دکوراسیون خارجی نیز استفاده می شود و انواع خارجی ، بسیار مقاوم تر از انواع داخلی آن ها هستند.
از آن جایی که این دیوار پوش ها در برابر رطوبت عایق هستند ، در مناطق مرطوب کشور بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از pvc | شرکت معماری چیدمانه

مواردی که نباید از دیوار پوش های پی وی سی استفاده کرد

این دیوار پوش ها در برابر نور خورشید دچار رنگ پریدگی می شوند و رنگ خود را از دست می دهند. همچنین نسبت به اشعه UV نیز حساسیت دارند و زمانی که به مدت طولانی در مجاورت آن قرار گیرند ، خراب خواهند شد. بنابراین از دیوار پوش های پی وی سی در مکان هایی که با نور خورشید در ارتباط است ، استفاده نکنید.

با این که دیوار پوش pvc مانند برخی از انواع دیوار پوش ها در برابر آتش مقاوم است ، اما در صورتی که آتش سوزی شدیدی اتفاق افتد مواد تشکیل دهنده پی وی سی ماده ای را از خود منتشر می کنند که باعث به وجود آمدن حساسیت های تنفسی می شود. بهتر است از این دیوار پوش ها در مکان هایی که تهویه مناسب ندارد استفاده نکنید ، زیرا این دیوار پوش عایق هستند و در این صورت هیچ هوایی رد و بدل نخواهد شد. در نتیجه مشکلات تنفسی به وجود خواهد آمد.

 

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *