ویژگی های دیوار پوش سه بعدی چیست

دیوار پوش سه بعدی چیست؟ | شرکت معماری چیدمانه

در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف از دیوار پوش های دکوراتیو در طرح ها و متریال های متفاوت استفاده می شود. دیوار پوش سه بعدی ، سنگی ، چرمی ، چوبی ، کاغذی ، بتنی و یا کاغذ دیواری بخشی از انواع دیوار پوش موجود در بازار هستند که برای دکوراتیو کردن دیوار به کار می روند. یکی از انواع جذاب این متریال ها ، دیوار پوش سه بعدی است که از جمله جدیدترین عناصر در این زمینه محسوب می شود و با استقبال زیادی از سوی طراحان دکوراسیون داخلی مواجه شده است. با توجه به گسترش کاربرد این پنل ها ، در این مطلب به بررسی ویژگی های دیوار پوش سه بعدی خواهیم پرداخت.

دیوار پوش سه بعدی | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش های تری دی پنل ، محصولاتی مدرن و منحصر به فرد هستند که در حال حاضر به میزان زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی به کار می روند. این دیوار پوش ها در کشورهای اروپایی چندین سال است که به کار می روند؛ اما در کشور ما محصولی جدید به حساب می آید.

یکی از ویژگی های دیوار پوش سه بعدی قابلیت تولید آن در ابعاد مختلف است. ابعاد متفاوت دیوار پوش سه بعدی در ابعاد ۱۲۰ در ۲۴۰ سانتیمتر است؛ اما با توجه به سفارش مشتری می توان در ابعاد دیگری نیز آن را آماده کرد. از این نوع متریال می توان در فضاهای مختلف مسکونی ، اداری ، تجاری ، کافی شاپ ، هتل ، رستوران و … استفاده کرد و فضایی جدید و زیبا آن بخشید.

در تهیه انواع پنل تری دی از روکش های مختلف پتینه ، مخمل ، چرم ، انواع رنگ ها ، پی وی سی مات و براق استفاده می شود. به همین دلیل با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر می توان انواع مختلف روکش ها را به کار برد و هماهنگی و هارمونی بین وسایل و دیوار پوش برقرار کرد.

ویژگی های دیوار پوش سه بعدی | شرکت معماری چیدمانه

۱۴ مزیت دیوار پوش سه بعدی

هر کدام از دیوار پوش هایی که در بازار وجود دارند ، مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند. اما در میان انواع دیوار پوش ها ، تری دی پنل متریالی با مزایای بی شمار است و همین موضوع موجب توجه صاحبان منازل به این متریال جدید دکوراتیو می شود. در ادامه با بخشی از این مزایای جالب توجه آشنا می شویم:

  1. در تهیه و ساخت دیوار پوش سه بعدی از روکش هایی با جنس و مواد مرغوب استفاده می شود. این مسئله موجب شده که دوام ، ماندگاری و عمر مفید دیوار پوش به میزان زیادی افزایش پیدا کند.
  2. تری دی پنل دیوار پوشی قابل اجرا در اماکن مختلف است. علاوه بر آن می توان در هنگام تغییر دکوراسیون داخلی ، دیوار پوش را از محل قبلی جدا کرده و برای استفاده مجدد در محل دیگری نصب کرد.
  3. یکی از فاکتورهای قابل توجه در این دیوار پوش ها قابلیت شستشو و نظافت آسان آن ها است. به عبارت دیگر می توان به راحتی و با کمک مواد شوینده دیوار پوش را تمیز کرد. این کار به مرور زمان باعث از بین رفتن زیبایی و درخشندگی اولیه پنل دیوار پوش نخواهد شد.
  4. این متریال جذاب کاملا عایق صدا است. به همین دلیل استفاده از آن برای جلوگیری از انتقال سر و صدا پیشنهاد می شود. همچنین در اماکنی مانند سالن های همایش و تئاتر می توان به عنوان عایق صدا از آن استفاده کرد.
  5. برای زیبا سازی بیشتر فضا همراه با کاربرد پنل تریدی می توان از نورپردازی های مناسب استفاده کرد. این کار زیبایی فضای مورد نظر را دو چندان خواهد کرد.
  6. پنل سه بعدی فقط مختص استفاده در چند فضای محدود نیست. به عبارت دیگر با توجه به طرح های متنوع و ابعاد مختلف این پنل ها ، می توان در فضاهای مختلف منزل ، اماکن اداری و تجاری برای دکوراتیو کردن فضا آن ها را به کار برد.
  7. استفاده از روکش پی وی سی برای پنل دیوار پوش سه بعدی باعث می شود که این پنل علاوه بر عایق صوتی بودن ، نقش یک عایق رطوبتی هم داشته باشد.
  8. تمامی تاسیسات ساختمانی مانند لوله کشی و عبور سیم کشی را می توان در فضاهای مختلف ساختمان انجام داد و برای پوشش مناسب و مخفی کردن آن ها از پنل تریدی استفاده کرد.
  9. از جمله فاکتورهای جالب توجه دیوار پوش سه بعدی این است که گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کند. این مسئله موجب می شود که ماندگاری و عمر پنل به میزان زیادی افزایش یابد و در گذر زمان دچار پوسیدگی و یا از بین رفتن درخشندگی اولیه خود نشود.
  10. پنل دیوار پوش سه بعدی قابلیت رنگ آمیزی در رنگ های مختلف را دارد. به عبارت دیگر بعد از نصب دیوار پوش می توان با توجه به طراحی دکوراسیون منزل ، رنگ و چیدمان سایر وسایل از رنگ دلخواه برای رنگ آمیزی پنل استفاده کرد و زیبایی فضا را بیشتر نمود. علاوه بر آن اگر قصد دارید در دکوراسیون داخلی تغییری ایجاد کنید ، می توانید رنگ دیوار پوش را تعویض کنید و به رنگ دلخواه درآورید.
  11. پنل سه بعدی به راحتی و سرعت نصب می شود؛ به طوری که اگر کمی دقت و مهارت داشته باشید ، خودتان می توانید پس از خرید دیوار پوش سه بعدی دست به کار شوید و با کمک ابزارهای مانند چسب سیلیکونی و درزگیر آن را در محل مورد دلخواه نصب کنید.
  12. پنل تری دی به عنوان یک درزگیر مناسب عمل می کند.
  13. وزن سبک و قابلیت انعطاف بالا موجب سهولت استفاده از این پنل ها در اماکن مختلف می شود.
  14. در نهایت اینکه فاکتور مهم دیگر در تغییر دکوراسیون داخلی ، توجه به قیمت ها و هزینه های متریال های کاربردی است. کاربرد این دیوار پوش کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است و نسبت به سایر دیوار پوش ها هزینه کمتری دارد.

مزایای دیوار پوش سه بعدی | شرکت معماری چیدمانه

قیمت دیوار پوش سه بعدی

همانطور که بیان شد با توجه به ویژگی های دیوار پوش سه بعدی ، تنوع گسترده ای از آن در بازار وجود دارد. در این میان پنل تری دی نسبت به تمامی دیوار پئش ها قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری دارد.

شاید تصور کنید که قیمت دیوار پوش سه بعدی در مقایسه با رنگ یا کاغذ دیواری زیاد است. اما اگر به ماندگاری و مزایای دیوار پوش سه بعدی توجه کنید ، خواهید دید که قیمتی مناسب دارد. به طور مثال دیوار پوش رنگ پس از مدتی دچار ترک می شود و یا درخشندگی اولیه خود را از دست می دهد. علاوه بر آن اگر نم و رطوبت به آن برسد ، کاملا مشخص خواهد شد و دیوار را پوسته پوسته خواهد کرد.

کاغذهای دیواری نیز با وجود اینکه تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند ، استحکام بسیار پایینی در مقایسه با پنل دیوار پوش سه بعدی دارند. معایبی مانند مقاومت پایین در مقابل رطوبت ، ضربه و خراش تنها بخشی از معایب کاغذهای دیواری است. به همین دلیل با وجود قیمت پایین تر نسبت به پنل سه بعدی عمر بسیار کمتری نیز دارند.

از سوی دیگر دیوار پوش های سنگ ، چوب و… نیز قیمت بیشتری نسبت به پنل تری دی دارند و معایب متفاوت ، موجب عدم جذابیت آن ها در بلندمدت می شود. اما نکته قابل توجه درباره پنل دیوار پوش سه بعدی قیمت مناسب آن نسبت به سایر پنل ها است.

این پنل ها در ابعاد متفاوت ۳۰ ، ۵۰ و ۸۰ سانتی متری تولید می شوند و با توجه به ابعاد متفاوت ، قیمت دیوار پوش سه بعدی نیز تفاوت خواهد کرد. از طرف دیگر با توجه به اینکه روکش پنل در متر یال های متفاوت است ، نمی توان قیمت یکسانی برای آن ارائه کرد.

قیمت دیوار پوش سه بعدی | شرکت معماری چیدمانه

سخن پایانی

در این مطلب از میان انواع دیوار پوش ، به بررسی ویژگی های دیوار پوش سه بعدی پرداختیم. مزایای دیوار پوش سه بعدی و تنوع بالای آن موجب می شود که بتوان از این متریال جدید در قسمت های مختلف فضای داخلی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. البته با توجه به ابعاد متفاوت و روکش های مختلف ، قیمت های متفاوتی هم برای آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *