دیوار پوش سه بعدی + انواع آن

دیوار پوش سه بعدی + انواع آن | شرکت معماری چیدمانه

در سال های اخیر دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی میان علاقه مندان پیدا کرده است. هر سال و هر فصل ترند های جدیدی برای اجرای دکوراسیون داخلی از طریق هنرمندان مختلف ارائه داده می شود که بعضی از آن ها گذرا و بعضی دیگر ماندگارتر هستند. دیوار پوش های سه بعدی پنل هایی ساخته شده از مواد مختلف هستند که برای پوشاندن دیوار و افزودن جلوه به دکوراسیون به کار می روند. این دیوار پوش ها امروزه بازار داغی در صنعت دکوراسیون داخلی دارند. یکی از نمونه های پنل های سه بعدی ، دیوار پوش چرمی است.

انواع دیوار پوش سه بعدی

اگر به فکر استفاده از دیوار پوش های سه بعدی هستید ، بهتر است درباره انواع و کاربردهای آن اطلاعات بیشتری داشته باشید تا انتخابتان را به درستی انجام دهید.

در ادامه درباره انواع دیوار پوش سه بعدی اعم از چرمی ، چوبی ، MDF ، بامبو ، PVC ، شیشه ای و فلزی توضیح داده شده است. با شناخت بیشتر آن ها فضایی متفاوت و مدرن در منزل یا محل کارتان ایجاد کنید.

دیوار پوش سه بعدی چرمی

پنل های چرمی بسیار بادوام و سازگار با محیط هستند و وجود آن در هر محیطی یک هارمونی زیبا با چوب ، شیشه ، سنگ و فلز ایجاد می کند. همچنین چرم در دکوراسیون داخلی نمادی از تجمل است.

روکش های دیوار چرمی از چرم مصنوعی و طبیعی تهیه می شوند. تنوع رنگ در این محصول بسیار است ، اما در صورت انتخاب چرم طبیعی با محدودیت هایی مثل رنگ و اندازه مواجه خواهید شد. همچنین استفاده از آن در هتل ها ، استودیو موسیقی ، محیط های اداری ، شرکت ها و منازل محبوبیت زیادی دارد.

دیوار پوش چرمی در اتاق خواب ، قاب تخت خواب ، فضای بالای شومینه ، پشت تلویزیون و فضای ورودی منزل محیطی مجلل را ایجاد می کند.

بعضی از مزایای دیوار پوش های چرمی عبارتند از:

  • عایق صدا
  • عایق حرارت
  • تنوع رنگی
  • ایجاد فضایی لوکس
  • سازگاری با محیط زیست (در صورت استفاده از چرم مصنوعی)

دیوار پوش سه بعدی چرمی | شرکت معماری چیدمانه

 

انواع دیوار پوش سه بعدی چرمی

دیوار پوش های چرمی در مدل های تایل ، پنل و رولی قابل اجرا هستند. چرم به دلیل قابلیت انعطاف پذیری آن به راحتی بر سطح دیوار اجرا می شود. با داشتن اطلاعات بیشتر در مورد انواع این دیوارپوش انتخاب بهتری برای دکوراسیون خود داشته باشید.

  • دیوار پوش سه بعدی چرمی تایل

تایل ها تنوع بسیار بالایی دارد. شما می توانید انواع اشکال هندسی اعم مربع ، مستطیل ، ذوزنقه و اشکال انتزاعی را در این نوع از دیوار پوش پیاده سازی کرده و با تنوع رنگ چرم ها آن را با محیط و دکوراسیون سازگار کنید.

ساخت تایل های سه بعدی با استفاده از چوب و چرم مورد نظر مشتری انجام می شود. پس از برش چوب ها به اشکال و اندازه های دلخواه ، چرم با استفاده از چسب مخصوص به چوب متصل خواهد شد.

تایل ها را می توان بر دیوار و سقف متصل کرد. ضخامت آن ها حدود ۴.۵ سانتیمتر است. بنابراین ظرافت در کار نهایی یکی از مزایای این محصول سه بعدی است.

همچنین نوعی از تایل چرمی وجود دارد که آهنربایی هستند. ابتدا یک ورقه فلزی بر سطح دیوار نصب می شود و تایل های چرمی با استفاده از آهنربا به آن متصل خواهد شد. از مزیت های این روش پیاده سازی ، راحتی در جابه جایی و تغییر چیدمان تایل ها است.

  • دیوار پوش سه بعدی چرمی پنل

پنل های چرمی شباهت زیادی به تایل ها دارند ، با این تفاوت که در هر ابعادی قابل اجرا است. این پنل ها قابلیت اجرا روی در ، دیوار ، سقف و هر سطح صافی را دارند.

  • دیوار پوش چرمی رولی

این نوع از دیوار پوش چرمی مانند کاغذ دیواری به سطح مورد نظر متصل می شود ، با این تفاوت که جنس آن از چرم است.

  • دیوار پوش چرمی سه بعدی

ایجاد بافت سه بعدی بر دیوار توسط چرم با استفاده از تکنیک های تایل امکان پذیر است و می توان با خلاقیت طرح های سه بعدی زیبایی به وجود آورد.
چرم در مکان های لوکس و برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی تمام فضا ها به ویژه در هتل ها و مکان های اداری و تجاری قابل استفاده است.

انواع دیوار پوش سه بعدی چرمی | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش سه بعدی گچی

پوشاندن دیوار با استفاده از گچ به دلیل قابلیت شکل پذیری آن بسیار پر طرفدار است. در بین انواع دیوار پوش سه بعدی نوع گچی به علت در دسترس بودن مواد اولیه آن بسیار مقرون به صرفه است. این ماده را می توانید در هر فرم و شکلی در محیط مورد نظرتان اجرا کنید. بهترین مکان برای اجرای آن سالن پذیرایی منزل و ادارات هستند.

همچنین استفاده از آن در فضای بیرون به دلیل وجود رطوبت توصیه نمی شود. گچ فاقد مواد شیمیایی ، مقاوم در برابر حرارت و عایق صدا است اما برای نصب و اجرای آن ظرافت بالایی را باید به کار برد.

دیوار پوش سه بعدی گچی | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش سه بعدی چوبی

برای پوشاندن دیوار با استفاده از چوب اغلب از نوع طبیعی آن استفاده می شود. شما می توانید با بهره گیری از یک المان طبیعی و ایجاد خلاقیت در برش های چوب فضایی انتزاعی در منزل خود یا هر محیط دیگر ایجاد کنید.

دیوار پوش سه بعدی ام دی اف

چوب MDF برای ادارات و مراکز تجاری کارایی بسیاری دارند. استفاده از آن در فضاهای بزرگ مقرون به صرفه است و تنوع رنگ یکی از مهم ترین مشخصه های پنل های MDF است. تنها محدودیت موجود برای ام دی اف از بین انواع دیوار پوش سه بعدی ، استفاده از آن در فضاهای مرطوب مانند سونا ، حمام و فضای بیرون است.

دیوار پوش سه بعدی ام دی اف | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش سه بعدی چوب بامبو

استفاده از چوب بامبو پر هزینه است اما به دلیل سازگار بودن آن با محیط زیست انتخاب مناسبی برای افراد علاقه مند به محیط زیست است. با استفاده از بامبو در فضای اتاق خواب ، سالن پذیرایی یا پشت تلویزیون ، بخشی از طبیعت را وارد محیط زندگیتان کنید.

دیوار پوش سه بعدی چوب بامبو | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش سه بعدی پارچه ای

یکی دیگر از انواع دیوار پوش سه بعدی که با ایجاد پنل های چوبی پوشیده شده از پارچه تولید می شود و بسیار نرم و لطیف هستند. استفاده از پارچه بر دیوار در رستوران ها ، سالن های زیبایی و شرکت ها توصیه می شود.

دیوار پوش سه بعدی پارچه ای | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش سه بعدی PVC

این روز ها دیوار پوش های پی وی سی محبوبیت بسیاری میان طراحان دکوراسیون داخلی پیدا کرده اند. تولید این محصول در کارخانه انجام می شود. آن ها سبک هستند و به راحتی نصب می شوند. همچنین قابلیت رنگ آمیزی یکی از مزایای PVC است.

دیوار پوش سه بعدی PVC | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش سه بعدی شیشه ای

دیوار پوش شیشه ای در بین انواع دیوار پوش سه بعدی گزینه مقرون به صرفه ای برای دکوراسیون داخلی نیست ، اما به دلیل زیبایی آن و امکان استفاده از آینه با محبوبیت بسیاری مواجه شده است. می توانید از شیشه های رنگی یا آینه های برش خورده در منزل ، ادارات ، سالن های زیبایی و مراکز تجاری استفاده کنید.

در صورت استفاده از شیشه بر دیواره های استخر ، از جلوه و زیبایی خاص آن لذت ببرید. همچنین آینه فضای شما را بزرگ تر نشان می دهد.

دیوار پوش سه بعدی شیشه ای | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش سه بعدی فلزی

استفاده از فلزات در طراحی دکوراسیون کمی پرهزینه است ، اما به با استفاده از نورپردازی و ورقه های فلزی برای پوشاندن دیوار می توانید فضایی منحصر به فرد در منزل ، رستوران یا شرکت خود ایجاد کنید.

نکات مهم در انتخاب از بین انواع دیوار پوش سه بعدی

برای انتخاب بهترین دیوار پوشی که با محیط شما سازگار باشد ، باید بودجه تان را مشخص کنید ، مکان مورد نظر برای نصب آن را در نظر بگیرید ، دیوار پوش مناسب با محیط تان را بشناسید و چشم اندازی از فضایتان پس از اجرا داشته باشد.

توجه داشته باشید که وزن پنل های دیواری با توجه به مواد به کار رفته در آن ها متفاوت است. پیش از خرید میزان تحمل دیوار مورد نظرتان را در نظر بگیرید که پس از نصب با مشکل مواجه نشوید.

اگر هدف شما استفاده طولانی مدت از پنل های دیواری است ، دوام دیوار پوش مورد نظرتان را نسبت به محیط خود به درستی بررسی کنید.

برای مثال اگر فضای بیرون را برای طراحی دکوراسیون در نظر گرفته اید استفاده از گچ در این فضا اشتباه است. شما می توانید از سنگ برای فضای بیرون از خانه استفاده کنید.

بعضی از انواع دیوار پوش سه بعدی مانند چوب قابلیت اشتعال زایی بیشتری دارند ، اما بعضی از آن ها مانند چرم در برابر آتش مقاومت نشان می دهند. در انتخاب متریال مورد نظر برای پوشاندن دیوار این نکته را در نظر داشته باشید.

همچنین انتخاب پنل های دیواری ساخته شده از مواد اولیه سازگار با محیط زیست مانند بامبو یکی از مواردی است که می توانید در نظر بگیرید.

انواع دیوار پوش سه بعدی | شرکت معماری چیدمانه

مزایا و کاربردهای دیوار پوش های سه بعدی

  • عیب های دیوار را می پوشاند.
  • جلوه ای زیبا به محیط شما می دهد.
  • نوعی متفاوت و جدید از طراحی دکوراسیون است.
  • استفاده از آن در منزل ، ادارات ، شرکت ها و فروشگاه ها ممکن است.
  • نصب آن ها راحت است.
  • تنوع بسیار بالایی دارند.
  • مقاوم در برابر حرارت و گرد و غبار هستند.
  • عایق سرما و گرما هستند.
  • عایق صدا هستند.
  • قابلیت جابه جایی دارند.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *