کاربرد دیوار پوش شیشه ای چیست؟

کاربرد دیوار پوش شیشه ای چیست؟ | شرکت معماری چیدمانه

استفاده از شیشه یکی از عناصری است که از دوره ساسانیان در معماری خانه ها می بینیم. شیشه با انعکاس نور جلوه خاصی به فضای داخلی منزل می دهد و نوردهی خانه را بیشتر می کند. با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد تغییرات در ساخت و مدل شیشه ها هستیم. یکی از سفارشات طراحان برای داشتن فضایی شیک و خاص با صرف هزینه کم تر استفاده از دیوار پوش ها است. دیوار پوش شیشه ای امروزه یکی از پرطرفدارترین عناصر برای تزیین محیط داخلی منزل ، ساختمان های تجاری و مراکز اداری است.

این نوع از دیوار پوش ها با تنوع و کاربردهای مختلف در دکوراسیون های داخلی به کار گرفته می شوند و در مدل های براق و مات به فروش می رسند. شما همچنین می توانید طرح های دلخواه خود را سفارش دهید. این شیشه ها در رنگ های متنوع و طرح های مختلف مانند طبیعت ، گل ها ، آرم شرکت ها ، چهره و… به بازار عرضه می شوند. همچنین برای کف سالن ها و روی میز هم می توانید از آن ها استفاده کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع دیوار پوش ، مزیت های آن ها و کاربردشان آشنا کنیم.

تعریف دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش شیشه ای یکی از خاص ترین و زیباترین محصولاتی است که برای ایجاد تنوع در فضاهای داخلی استفاده می شود. این دیوار پوش ها در دو نوع شفاف و مات با رنگ های متنوع که دارند باعث جذابیت محیط و بالا بردن روحیه افراد خواهند شد.

از گذشته شیشه به عنوان یک عنصر مهم در ساختمان سازی استفاده می شده است. شیشه ها با واکنش نشان ندادن نسبت به عناصر اسیدی و بازی ، آلودگی ها ، مقاوم تر بودن و همچنین پوسیده نشدن مورد توجه مهندسان قرار گرفتند.

امروزه شیشه های نشکن ، ضد خش و با وزن کم تر تولید می شوند که طرح ها و رنگ های زیاد دارند و تغییر بسیاری در فضاهای داخلی ایجاد می کنند. به این مدل از شیشه ها ، دیوار پوش های شیشه ای می گویند.

دیوار پوش شیشه ای | شرکت معماری چیدمانه

مزایای دیوار پوش شیشه ای

این شیشه های رنگی خاص ، دارای مزایای زیادی نیز هستند. یکی از مهم ترین مزایای این نوع شیشه ها راحتی در تمیز کردن آن ها است. این مزیت باعث استقبال زیاد در استفاده از این نوع شیشه ها در ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی شده است. دیوار پوش های شیشه ای بسیار وزن سبکی دارند و نشکن هستند.

دیوار پوش شیشه ای ضد خش است و به راحتی قابلیت نصب دارد. این نوع دیوار پوش ها با دارا بودن خاصیت ضد ضربه و ضد اشعه UV که از ورود اشعه مضر خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می کند ، باعث ماندگاری و دوام بالای خود می شوند.

در مقابل آب و رطوبت نیز مقاوم هستند و از نفوذ آب به لایه های زیرین خود جلوگیری می کنند. در این صورت پوسیدگی لوله ها و شیرآلات را نخواهیم دید و به همین دلیل در حمام و دستشویی استفاده می شوند.

همچنین با استفاده از آن ها در مکان هایی که کوچک هستند می توانید محیط را بزرگ تر از چیزی که هست نشان دهید. این شیشه ها با ترکیب با لامپ ها فضای شیک و احساسی را به وجود می آورند.

در کنار همه مزایا و کاربردهای گفته شده ، این مدل از دیوار پوش می تواند معایبی نیز داشته باشد. با این که این شیشه ها ضد خش و نشکن ساخته می شوند اما برخورد با شدت اجسام به این دیوار پوش ها ممکن است باعث شکسته شدن آن ها شود.

از طرف دیگر ، به دلیل سطح شفافی که دارند باید در مراقبت از آن ها نسبت به بقیه دیوار پوش ها بیشتر تلاش کنید.

کاربرد و انواع دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش ها در انواع سه بعدی ، PVC ، بتنی ، آجری ، سنگ مصنوعی و شیشه ای تولید می شوند. دیوار پوش های شیشه ای خود با تنوع رنگ بالا و ایجاد نمایی خاص و زیبا کاربردهای فراوانی دارند.

این مدل شیشه ها در ساختمان های تجاری ، مسکونی ، اداری ، دانشگاه ها ، آزمایشگاه ، تالارهای پذیرایی ، رستوران ، بیمارستان ، اماکن صنعتی و…کاربرد دارند.

همچنین شیشه ها با انعکاس نور جذابیت زیادی را به نمایش خواهد گذاشت. فضاهای کم نور را روشن تر نشان می دهد و از هزینه قبض های زیاد برق کم می کند.

اگر به دنبال یک تغییر متفاوت در منزل و یا محل کار خود هستید ، توصیه ما به شما استفاده از دیوار پوش شیشه ای است. در ادامه شما را با چند نوع از این دیوار پوش ها آشنا خواهیم کرد.

دیوار پوش شیشه ای مسکونی

بافت و نوع فضای داخلی منزل یکی از مورد توجه ترین قسمت های معماری است. دیوار پوش های رنگی می توانند با قرار گرفتن روی هر سطحی بدون نیاز به تخریب دیوارها ، کاشی و سرامیک ، صحنه ای متفاوت و جذاب را برای شما ایجاد کنند.

این نوع دیوار پوش در بین کابینت ها بسیار کاربرد دارد. در پشت سینک ، هود ، اجاق گاز و هر مکان دیگری که بخواهید می توانید دیوار پوش ها را نصب کنید. اگر در بین کابینت ها از این شیشه های رنگی استفاده کنید محیطی دلپذیر را برای خانواده رقم می زنید.

در محیط آشپزخانه به خاطر پخت و پز ، مقدار زیادی روغن و چربی پخش می شود. با استفاده از این دیوار پوش ها به جز این که محیطی آرامش بخش ایجاد می کنید تمیز کردن فضا نیز به راحتی انجام می پذیرد.

همچنین این شیشه ها در سالن پذیرایی ، اتاق ها ، حمام و دستشویی قابلیت استفاده دارند. شیشه های رنگی دیوار پوش را با نورهای LED ترکیب می کنند و یک فضای گرم و روشن با زیبایی جذاب و منحصر به فرد به شما و منزلتان هدیه می دهند.

این شیشه ها در مدل های شفاف ، متالیک و مات با توجه به رنگ کابینت ها ، رنگ مبل ، رنگ دیوار و میزان روشنایی منزل استفاده می شود.

انتخاب یک دیوار پوش شیشه ای مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از شیشه های رنگی در حمام از نفوذ آب به داخل دیوارها و پوسیدگی آن ها جلوگیری به عمل آورده اید.

 دیوار پوش شیشه ای مسکونی | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش شیشه ای تجاری

دیوارهای زیبا و شیک یکی از موارد جذب مشتری و فروش بیشتر است. مراکز تجاری و پاساژها با استفاده از دیوارپوش های شیشه ای سعی در زیباسازی محیط اطراف خود دارند. با نورپردازی مناسب جلوه دیوار پوش ها افزایش پیدا می کند.

با زیاد شدن جذابیت محیط مردم نیز جذب فروشگاه ها و مغازه ها می شوند و فروش آن ها بالا خواهد رفت. به این صورت محیط از کسل کننده بودن خارج می شود و شور و نشاط را منتقل می کند.

یکی از دلایل دیگر استفاده دیوار پوش شیشه ای در این مراکز ضد خش بودن ، عایق صدا و حرارت و تمیز کردن آسان آن ها است.

در راهروهای تالارها ، پله های پاساژها و دیوارهای رستوران ها شاهد استفاده از این دیوار پوش ها هستیم.

دیوار پوش شیشه ای تجاری | شرکت معماری چیدمانه

دیوار پوش شیشه ای اداری

یکی دیگر از کاربرد دیوار پوش شیشه ای در محیط های اداری است. در این مکان ها برای جداسازی فضاها از یکدیگر دیوار پوش ها را مورد استفاده قرار می دهند.

هر مجموعه اداری برای جذب مشتری بیشتر و انتقال آرامش به افراد از مدل ها و طرح های خاصی از این دیوار پوش ها  در دکوراسیون داخلی خود استفاده می کند.

در محیط کار با استفاده از دیوار پوش شیشه ای محیطی خاص را ایجاد می کنند. به صورتی که فضای آن در ذهن مشتری ثبت شود و از ارائه خدمات در آن مکان همیشه استفاده کند.

دیوار پوش شیشه ای اداری | شرکت معماری چیدمانه

همچنین در بیمارستان ها از میان انواع دیوار پوش ، برای ایجاد فضای جذاب و انتقال حس آرامش به بیمار و همراه او از دیوار پوش ها در رنگ های سبز و آبی استفاده بیشتری می کنند. در بخش های کودکان نیز برای دور کردن استرس از کودک و والدین او از دیوار پوش شیشه ای در رنگ های روشن و متفاوت استفاده می شود.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *