معرفی سبک معماری باهاوس + معروف ترین نمونه های آن

معرفی سبک معماری باهاوس + معروف ترین نمونه های آن | چیدمانه

در سال ۱۹۱۹ ، والتر گروپیوس مدرسه ای را با این هدف تاسیس کرد که شکاف بین هنر و صنعت را از بین ببرد ؛ او با ترکیب صنعت ، صنایع دستی و هنرهای زیبا ، این هدف را با موفقیت محقق کرد و نتیجه آن سبک معماری باهاوس شد.

یش از ایجاد سبک معماری باهاوس ، هنرهای زیبا مانند معماری و طراحی نسبت به کار هنری ( به عنوان مثال ، نقاشی ، نجاری ، و غیره ) از احترام بیشتری برخوردار بودند ، اما گروپیوس اظهار داشت که همه صنایع دستی ، از جمله هنر ، معماری و طرح هندسی ، می توانند با هم ترکیب شوند و اثر منحصر به فردی را به وجود بیاورند.

او با کمک ماریان برانت و مارسل بروئر ، از پیشگامان برجسته جنبش باهاوس ، به طراحی و ساخت ساختمان هایی به این سبک در روی آوردند.

این مدرسه زیر نظر سه معمار مختلف: والتر گروپیوس از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۸ ؛ هانس مایر از ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ ؛ و لودویگ میس ون روهه از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳ ، مدیریت می شد و پس از آن تحت فشار رژیم نازی بسته شد ، زیرا به عنوان مرکز روشنفکری کمونیستی معرفی شده بود. اگرچه این مدرسه تعطیل بود ، اما کارکنان و دانش آموختگان آن آلمان را ترک و به سراسر جهان مهاجر کردند و باعت گسترش این سبک در جهان می شدند.

سبک معماری باهاوس چیست؟

باهاوس کلمه ای آلمانی به معنای خانه و ساختمان است. مشابه هنر باهاوس ، معماری این سبک نیز توسط اشکال هندسی متعادل و با تأکید بر عملکرد و کارایی شکل می گیرد. سبک معماری باهاوس با داشتن نقشه های باز و شیشه های بسیار ، از نگاه ساده و در عین حال از جنبش هنرهای دستی و صنایع دستی آمریکا الهام گرفته است ؛ ژانری که توسط استاد معمار و پیشگام مدرسه Prairie ، فرانک لوید رایت محبوب شد.

سبک معماری باهاوس چیست؟ | چیدمانه

ویژگی مهم سبک معماری باهاوس صرفه جویی در هزینه ها و تمرکز بر تولید انبوه است.

معروف ترین نمونه های معماری باهاوس

 بله ، باهاوس روی همه آنچه امروزه به نام رویکردهای مدرنیست می شناسیم، تأثیر می گذارد.

در ادامه مقاله ۵ مورد از معروف ترین ساختمان های جهان که به سبک معماری باهاوس ، طراحی و معماری شده اند میپردازیم.

  • ساختمان Seagram در نیویورک

 ساختمان Seagram یکی از بهترین نمونه های Bauhaus یا International Style است که به عنوان اولین سازه بلندی که از سیستم خرپای عمودی استفاده می کند شناخته می شود .

این ساختمان که درست روبروی خیابان پارک نیویورک قرار دارد ، به نظر می رسد یک جعبه برنز ساده است (در ساخت آن از ۱۵۰۰ تن برنز استفاده شده است) معمار آن ، میس ون روهه قصد داشت یک ساختمان عمومی و مشترک برای عموم ایجاد کند . این ساختمان را احتمالاً در فیلم صبحانه ۱۹۶۱ دیده اید.

ساختمان Seagram در نیویورک | چیدمانه

  • ویلا خانواده توگندهت در برنو ، جمهوری چک

این خانواده از معماران خواستند تا در زمینی مشرف به پایتخت باستانی موراویا خانه ای را طراحی کنند. معماران یک ساختمان منحصر به فرد با قاب فولادی ایجاد کردند که نمونه ای شاخص از سبک معماری باهاوس است. این ویلا اکنون برای تورهای مطالعاتی و نمایشگاه های معماری استفاده می شود.

ویلا خانواده توگندهت در برنو ، جمهوری چک | چیدمانه

  • خانه فارنسورث در شیکاگو

شیکاگو جایی است که میس ون ، آخر زندگی حرفه ای خودش را انجا زندگی می کند. این خانه که در سال ۱۹۴۵ ساخته شده است ، دارای ساختاری افلاطونی است که ۵ فوت و ۳ اینچ از سطح زمین بلند شده و مشرف به رودخانه فاکس است. این اقامتگاه که در جنوب غربی شیکاگو در پلانو واقع شده است ، بهترین مکان برای گردش های پاییزه است.

خانه فارنسورث در شیکاگو | چیدمانه

  • ساختمان استودیو باوهاوس در دسائو آلمان

هیچ تجربه ای بهتر از یک شب ماندن در یک ساختمان افسانه ای باهاوس در دساو وجود ندارد. ساختمان استودیویی که در سال ۱۹۲۶ تکمیل شد به عنوان Prellerhaus شناخته می شود ، نامی که از استودیوی مشابهی در ویمار گرفته شده و یادبود نقاش دربار ، فردریش پرلر است. در مجموع ۲۸ استودیو وجود دارد که اندازه هر کدام ۲۰ متر مربع است.

ساختمان استودیو باوهاوس در دسائوآلمان | چیدمانه

  • خانه گروپیوس در ماساچوست

 والتر گروپیوس هنگامی که برای تدریس معماری در دانشکده طراحی به دانشگاه هاروارد آمد ، خانه خانوادگی خود را طراحی کرد.

این خانه ممکن است از نظر مقیاس متوسط ​​باشد اما تأثیر آن در زمینه های شهرنشینی و شهرسازی غیرقابل بحث است. گروپیوس عناصر سنتی معماری نیوانگلند را با مواد نوآورانه ای از جمله شیشه ، کروم و آخرین فن آوری وسایل ترکیب کرد. در سبک باهاوس ، خانه ها و مناظر آن نشان دهنده حداکثر کارایی در عین سادگی است. این بنا در حال حاضر برای بازدید و برگزاری رویدادهای عمومی استفاده می شود.

خانه گروپیوس در ماساچوست | چیدمانه

چه کشورهایی بیشترین نمونه از معماری باهاوس را دارند؟

یکی از بزرگترین مجموعه های معماری به سبک باهاوس در تل آویو اسرائیل است که مرکز شهر به لطف بیش از ۴۰۰۰ ساختمان باهاوس مکانی شناخته شده در یونسکو است که بسیاری از آنها توسط یهودیان آلمانی طراحی شده اند که در دهه ۱۹۳۰ از نازی ها فرار کردند.

کلام پایانی

باهاوس کلمه ای آلمانی به معنای خانه و ساختمان است. در سال ۱۹۱۹ ، والتر گروپیوس مدرسه ای را با این هدف تاسیس کرد که شکاف بین هنر و صنعت را از بین ببرد. ویژگی مهم سبک معماری باهاوس صرفه جویی در هزینه ها و تمرکز بر تولید انبوه است.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *