مراحل نصب کاغذ دیواری

با مراحل نصب کاغذ دیواری آشنا شوید | شرکت معماری چیدمانه

نصب کاغذ دیواری، روشی راحت و سریع برای تغییر دکوراسیون منزل و اتاق کار محسوب می شود. اگر شما هم کمی صبر و حوصله را چاشنی کار خود کنید، به راحتی و بدون نیاز به نصاب می توانید تمامی مراحل و اجرای کاغذ دیواری را انجام دهید. با اجرای این متریال دکوراتیو، فضای منزل شما معنای متفاوتی پیدا می کند و خودتان نیز از موفقیت مراحل نصب کاغذ دیواری لذت خواهید برد. در ادامه این مقاله قصد داریم تمامی مراحل نصب این متریال جذاب را با هم مرور کنیم و نکات آن را بررسی نماییم. همراه ما بمانید.

نصب کاغذ دیواری در ۷ مرحله

نصب کاغذ دیواری | شرکت معماری چیدمانه

  1. دیوارها را آماده کنید.

قبل از اینکه بخواهید کاغذ دیواری را روی دیوار بچسبانید، باید به دقت دیوارها را بررسی کنید. مسلما همه دیوارهای خانه دارای سطحی صاف و یکدست نیستند. ممکن است به مرور زمان ترک هایی در آن ها ایجاد شده باشد و یا اینکه گچ دیوار در برخی قسمت ها ریخته باشد.

به همین دلیل باید ابتدا این موارد را رفع کنید. برای این کار می توانید از بتونه کاری استفاده کنید و نواقص دیوار را برطرف کنید. همچنین بعد از بتونه کاری با یک کاردک تیز، تمامی سطح بتونه شده را با سطح دیوار هم سطح کنید تا در زمان اجرای کاغذ دیواری، ناهمواری در پشت کار وجود نداشته باشد.

اگر روی دیوارها با یک کاغذ دیواری کهنه و قدیمی پوشیده شده، ابتدا باید آن را بردارید. برای این کار ابتدا کاغذها را به آرامی بردارید. بعد از آن، کاغذهای اضافی باقی مانده را با آب ولرم نرم کنید و با یک کاردک پلاستیکی از روی دیوار برطرف کنید. مواظب باشید که هنگام برداشتن کاغذها قدیمی به سطح دیوار آسیبی وارد نکنید.

  1. مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز را محاسبه کنید.

در حالت معمول و در بیشتر موارد، رول کاغذهای دیواری با اندازه ۱۰ متر در عرضه ۵۳ سانتیمتر تولید و عرضه می شوند. به همین دلیل با یک حساب سرانگشتی، یک دیوار با ابعاد ۳ در ۴ متر، نیاز به دو رول کاغذ دیواری در این ابعاد دارد.

البته فاکتورهای دیگری نیز در میران مورد نیاز کاغذ دیواری مهم هستند. به طور مثال مهم ترین فاکتور، شکل و طرح روی کاغذ دیواری است. اگر متریالی که انتخاب کردید دارای طرح های درشتی است، باید برای چسباندن آن روی دیوار، پرتی کار و طرح هایی که ناقص هستند، در نظر بگیرید.

 به طور مثال در طرح داماسک که دارای طرح های درشت است، حساب کردن پرتی کار اهمیت زیادی دارد. اما اگر طرح روی کاغذ، ریز و درهم پیچیده باشد، پرتی بسیار کمتری دارد و تعداد رول کمتری نیاز خواهید داشت.

بعد از اینکه مقدار مورد نیاز را محاسبه و خریداری کردید، برای چسباندن آن روی دیوار، ابتدا روی یک سطح صاف مقدار مورد نیاز را برش بزنید. سعی کنید هر اندازه که کاغذ نیاز داشتید، حدود ۱۰ سانتیمتر در قسمت بالا و پایین کار بیشتر برش بزنید.

همچنین برای برش کاغذ دیواری نیز از کاتر استفاده کنید. کاربرد قیچی در برش کاغذ دیواری باعث بره بره شدن آن شده و نمایی نامناسب و نامرتب به آن می دهد.

محاسبه اندازه کاغذ دیواری| شرکت معماری چیدمانه

  1. وسایل مورد نیاز را آماده کنید.

برای اجرای کاغذ دیواری نیاز به ابزارها و وسایلی برای سرعت بخشیدن به روند کار دارید. این موارد شامل اسفنج، سطل آب، چسب کاغذ دیواری، خط کش بلند، متر، مداد، شاقول و تراز، غلتک ابری، قیچی، نردبان، کاردک پهن پلاستیکی، قلم مو، کاتر تیز و مهم تر از همه کاغذ دیواری است.

با در اختیار داشتن این موارد در متریال باکیفیت می توانید نتیجه بهتری از کار خود بگیرید. به طور مثال حتما کاتر باید تیز باشد تا کاغذ دیاری را به خوبی برش بزنید.

  1. پشت کاغذ دیواری را چسب بزنید.

بعد از اینکه ابزارها و وسایل مورد نیاز را آماده و مقدار مورد نیاز از کاغذ را خریداری کردید، نوبت به نصب آن روی دیوار می رسد. در این مرحله از آموزش نصب کاغذ دیواری باید پشت تمام کاغذها را با قلم مو و چسب مخصوص کاغذ دیواری، چسب کاری کنید. حتما تمامی قسمت های پشت کاغذ را کاملا با چسب آغشته کنید و هیچ جای آن را بدون چسب باقی نگذارید.

همچنین به این موضوع توجه کنید که چسب کاغذ دیواری حالت ژله ای دارد و ممکن است در قسمت هایی بیشتر چسب ریخته شود. به همین دلیل سعی کنید تمامی سطوح پشت کار دارای مقدار یکنواختی از چسب باشند. زیرا چسب زیاد هم می تواند نوعی ناهمواری و برآمدگی در کار ایجاد کند.

اجرای کاغذ دیواری | شرکت معماری چیدمانه

  1. نصب کاغذ دیواری را آغاز کنید.

در این مرحله از آموزش نصب کاغذ دیواری، کاغذ را به آرامی بردارید و در محل مشخص شده بچسبانید. دقت کنید که باید کاغذ ۱۰ سانتیمتر از بالا و پایین بلندتر باشد. بعد از اینکه به آرامی کاغذ دیواری را چسباندید، حباب های آن را با کاردک پلاستیکی به اطراف کار هدایت کنید و از سطح زیر کار خارج کنید. مراقب باشید که هنگام استفاده از کاردک با سرعت و یا شدت این کار را انجام ندهید؛ زیرا کاغذ دیواری به دلیل استفاده از چسب، در این مرحله نرم شده و با کوچک ترین فشار ممکن است پاره شود.

برای از بین بردن حباب و چروک های زیر کار می توانید از یک غلتک ابری نیز کمک بگیرید. غلتک را به آرامی رذوی کار بکشید و آن را به اطراف هدایت کنید تا حباب ها خارج شوند.

بعد از اینکه کاغذها را به درستی  و بدون کجی روی دیوار چسباندید، اضافه آن از بالا و پایین کار را با کاتر تیز و با کمک یک خط کش فلزی، جدا کنید. اگر در حین کار چین و چروک و حباب های در کار پیش آمد، کاغذ را به آرامی بلند کنید و دوباره بچسبانید. در تمامی این فرایند برای به دست آوردن نتیجه بهتر از یک نردبان امن و همراهی یک نفر کمک بگیرید.

  1. چسب های اضافی روی کاغذ دیواری را پاک کنید.

اجرای کاغذ دیواری و خارج کردن حباب و چین و چروک های زیر کار باعث می شود که مقداری چسب نیز از زیر آن خارج شود. در این مرحله با استفاده از یک دستمال تمیز و یا اسفنج نرم، چسب های اضافی که از کار بیرون ریخته شده پاک کنید. مواظب باشید که چسب مدت طولانی روی کار باقی نماند؛ زیرا بعد از مدتی خشک شده و چهره ناخوشایندی به آن می دهد.

مراحل نصب کاغذ دیواری | شرکت معماری چیدمانه

  1. مراحل نصب کاغذ دیواری را تکرار کنید.

موارد ذکر شده تمامی مراحلی هستند که برای اجرای کاغذ دیواری به آن نیاز درید. بعد از اینکه یک قسمت را با موفقیت به اتمام رساندید، برای سایر قسمت های دیوار نیز از این روش استفاده کنید تا کار به اتمام برسد.

در نظر داشته باشید که مهم ترین فاکتور در به دست آوردن نتیجه بهتر، صبر و حوصله شما است. با این فاکتور می توانید نتیجه ای تمیز و مرتب به دست بیاورید و درنهایت از کار خود لذت ببرید.

کلام پایانی

اجرای انواع کاغذ دیواری راهی جذاب برای فرار از فضای کسل و بی روح خانه و تغییر آن به فضایی شاد و لذت بخش است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید تمامی مراحل نصب کاغذ دیواری را خودتان بر عهده بگیرید، با نکات ذکر شده می توانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید. اما در نظر داشته باشید که فاکتور مهم در این کار داشتن صبر و حوصله فراوان است.

مسلما روش کار شما در مراحل نصب کاغذ دیواری با نصابان حرفه‌ای تفاوتی نمی‌کند؛ اما آن ها به دلیل تکرار مداوم این کار، با سرعت عمل و دقت بیشتری کار را پیش می‌برند. در کنار اندازه گیری درست فضا و کاغذ دیواری و همراه داشتن ابزار و وسایل مورد نیاز، شما بیش از هر چیز به صبر نیاز دارید. بنابراین صبور باشید و پیش بروید!

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *