نمونه های اجرا شده بتن اکسپوز

نمونه های اجرا و استفاده از بتن اکسپوز | شرکت معماری چیدمانه

بتن ها یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت ساختمان ها هستند. اما کمتر کسی در مورد استفاده از بتن اکسپوز به عنوان تزیینات داخلی یا خارجی یک ساختمان شنیده است. بعضی از بتن ها می توانند به خوبی سایر مصالح ، نمایی بسیار زیبا به یک خانه بدهند ، به طوری که امروزه استفاده از آنها به عنوان تزیینات ساختمان ، به اندازه استفاده از آنها در ساخت یک سازه ، پرکاربرد شده است.

استفاده از بتن اکسپوز | شرکت معماری چیدمانه

بتن اکسپوز ، نوعی بتن است که در تزیینات مورد استفاده قرار می گیرد. همانند هر نوع ماده دیگری که به منظور تزیینات یک سازه استفاده می شود ، استفاده از بتن اکسپوز نیز آزادی عمل کامل را در زمینه انتخاب رنگ و طرح دلخواه به مشتری می دهد.

در این مقاله ، تعدادی از نمونه های تزیینات ساختمان که در آن ها از بتن اکسپوز استفاده شده است را معرفی می کنیم تا با این نوع طراحی بیشتر آشنا شوید و چنانچه یکی از آن ها مورد پسند شما قرار گفت ، برای طراحی خانه خود از آن استفاده کنید.

طرح شماره یک

در این طراحی همانگونه که مشاهده می کنیم ، هماهنگی چشم نوازی بین رنگ دیوارهای بتنی و مبلمان خانه ایجاد شده است. همچنین در سقف خانه از تیر های چوبی استفاده شده است که تا حدی یک چهره سنتی به خانه می دهد. رنگ سفید بتن ، درخشش و جذابیت خاصی به خانه بخشیده است.

شرکت معماری چیدمانه

طرح شماره دو

شرکت معماری چیدمانه

در این طراحی ، دیوار های بتنی روشنی را در دو طرف اتاق می بینیم و در قسمت عقب اتاق نیز دیواری از آجر اکسپوز دیده می شود که این دو در کنار هم جذابیت خاصی به اتاق داده اند. علاوه بر این ، ملافه زرد روی تخت نیز ، سیمای خاصی از اتاق را به چشم بیننده ارائه می دهد.

از دیوارهای بتنی اکسپوز می توان به خوبی در تزیین داخلی اتاق خواب ها نیز استفاده کرد. همانگونه که در این طرح دیده می شود. همانطور که می بینیم ، طراح از یک نقاشی نیز در پشت تخت خواب استفاده کرده است که فضای خالی بین کف و سقف اتاق را به خوبی پوشش می دهد.

شرکت معماری چیدمانه

در این طرح هماهنگی زیبا و چشم گیری بین پنجره ها و نورگیر به وجود آمده است. احتمالا بعد از مشاهده این طرح ، بلافاصله به این موضوع فکر کردید که این اتاق ، مکان بسیار مناسبی برای دیدن ستاره ها در آسمان شب است که ما نیز کاملا با شما هم عقیده ایم. طراحی نورگیر و محل استفاده شده برای نصب آن ، بسیار تحسین برانگیز است.

شرکت معماری چیدمانه

طرح شماره سه

علاوه بر دیوارهای بتنی زیبا ، یک صندلی راحتی ساده ، چند قفسه کوچک و پنجره ای رو به یک منظره زیبا ، همه آن چیزی است که برای داشتن یک گوشه دنج و زیبا نیاز داریم ، مانند آنچه در تصویر می بینید.

این تصویر کاملا به ما نشان می دهد که بتن اکسپوز به خوبی می تواند کار سایر مصالح ساختمانی و مواد استفاده شده برای تزیینات داخلی ساختمان را انجام دهد.

شرکت معماری چیدمانه

همانطور که می بینیم دیوارهای بتنی به کار رفته در این فضا ، کاملا هدف طراح این نوع دکوراسیون ، که همان سادگی است را به انسان منتقل می کند.

طرح شماره چهار

داشتن یک دیوار بتنی در حمام ، سنگ مرمر را بسیار درخشان و زیباتر نشان می دهد.

شرکت معماری چیدمانه

طرح شماره پنج

شرکت معماری چیدمانه

این اتاق واقعا به شکلی هنرمندانه طراحی شده است. برخلاف طرح های استرس‏زایی که این روزها کاملا مد شده اند ، در این طرح خلاف آن را می بیینم و خانه به صورت بسیار ظریف ، هنرمندانه و البته آرامش بخش طراحی شده است.

مبلمان در عین سادگی ، احساس آرامش را به انسان منتقل می کنند. فرشی که دارای اشکال هندسی و رنگارنگ به روی خود است و نقاشی بسیار زیبا روی دیوار بتنی ، همه و همه ، در ظریف تر به نظر رسیدن دیوار بتنی و به طور کلی اتاق ، تاثیرگذارند. همانطور که می بینید در این اتاق ، رنگ های زرد ، آبی و قهوه ای به چشم می خورند و از مصالحی همچون چوب و بتن در تزیین آن استفاده شده است.

شرکت معماری چیدمانه

این موضوع خیلی دلنشین است وقتی که می بینیم می توان با کنار هم قرار دادن این رنگ های ساده و مصالح ارزان ، طراحی به این زیبایی را به وجود آورد. همانطور که در تصویر پایین از این اتاق مشاهده می کنید ، قفسه های ساده ، زیبایی بیشتری به این طراحی داده اند.

طرح شماره شش

رنگ سفید دیوارهای بتنی این آشپزخانه ، حس آرامش را به انسان انتقال می دهد. بر خلاف باور عموم که ترجیح می دهند کاشی ها به صورت افقی قرار بگیرند ، می بینیم که کاشی های رنگارنگ استفاده شده ، به صورت عمودی کار گذاشته شده اند و اتفاقا زیبایی دو چندانی به آشپزخانه بخشیده اند.

شرکت معماری چیدمانه

چوب های به کاررفته در ناهارخوری ، فضای آرام بخش و گرمی را یه وجود آورده اند. همانطور که دیده می شود یک مبل نیز در قسمتی از اتاق قرار داده شده است.

طرح شماره هفت

شرکت معماری چیدمانه

در این طرح یک فضای سیاه و سفید چشم نواز را مشاهده می کنیم که دارای دیوارهای بتنی است که البته دیوارها تنها قسمتی نیستند که از بتن برای دکور آنها استفاده شده و کف اتاق نیز با استفاده از بتن اکسپوز براق پوشانده شده است. این سادگی و فضای سیاه و سفید تا آشپزخانه ادامه پیدا می کند که در آنجا نیز به همان اندازه زیباست.

شرکت معماری چیدمانه

میز و صندلی های ناهارخوری ، کوچک و بسیار ساده هستند و به هیچ وجه جلوی روشنایی طبیعی فضا را نمی گیرند.

شرکت معماری چیدمانه

همچنین اگر به دیوار شیشه ای اتاق کار نیز دقت کنید ، می بینید که به راحتی با کشیدن پرده ها می توانید حریم خصوصی لازم برای انجام کارهای مربوط به شغل خود را فراهم کنید.

طرح شماره هشت

رنگ های تیره و روشن استفاده شده در این اتاق ، بسیار الهام بخش هستند. به طور کلی سقف های بلند ، احساس راحتی خاصی به انسان می دهند و باعث می شوند رنگ های تیره ، بر فضای اتاق غالب نشوند. نقاشی موجود در اتاق که از کف تا سقف کشیده شده نیز خیلی زود چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

شرکت معماری چیدمانه

طرح شماره نه

دکوراسیون هایی که از موضوع سفر و مسافرت الهام گرفته اند ، احساس دلنشینی را منتقل می کنند. ساعت بزرگی که در گوشه سمت راست تصویر دیده می شود نیز بسیار فوق العاده و کاملا مناسب این فضا است. این نکته را در اینجا باید گفت که دیوارهای تیره بیشتر مناسب افرادی است که تمایلی به زود بیدار شدن در صبح را ندارند.

شرکت معماری چیدمانه

طرح شماره ده

آجرها و دیوار بتنی این اتاق ، یک پویایی بصری خاصی را به فضا بخشیده است. مبلمان نیز به شکلی طراحی و چیده شده است که در اتاق کاملا احساس راحتی داشته باشیم. لوله های روی دیوار نیز چندان به چشم نمی آیند و فضای اتاق را تحت الشعاع خود قرار نداده اند.

شرکت معماری چیدمانه

جمع بندی

در دکوراسیون یک خانه ، بعضی مسائل عمومیت دارند مانند حسی که یک نوع رنگ به انسان منتقل می کند و یا اینکه یک نوع چینش خاص مبلمان می تواند احساس راحتی بیشتری را انتقال دهد. اما علاوه بر این ، علایق شخصی در تزیینات داخلی بسیار مهم هستند. مثلا در مورد همین نمونه های دکوراسیونی که معرفی کردیم ، ممکن است در برخی جزییات ، نظر متفاوتی نسبت به طراح داشته باشید.

توجه توامان به هر دو جنبه این موضوع ، باعث می شود که در نهایت ، پس از اجرای دکوراسیون و استفاده از بتن اکسپوز ، رضایت کاملی از آن داشته باشید. انواع بتن اکسپوز با تنوعی که در طرح ها و رنگ دارد می تواند به خوبی انتظارات شما را برای داشتن یک خانه خاص و زیبا به خوبی برآورده کند. علاوه بر بحث تنوع ، دیدیم که این نوع بتن ها به خوبی با سایر مصالح و قسمت های خانه هماهنگ می شوند. در پایان امیدواریم که نمونه تزیینات داخلی که به شما معرفی کردیم ، حداقل یک ایده کلی در مورد دکوراسیون مورد انتظارتان ، به شما ارائه کرده باشد.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *