بررسی انواع مختلف کفپوش

بررسی انواع مختلف کفپوش | شرکت معماری چیدمانه

بعد از ساخت یک ساختمان برای طراحی دکوراسیون داخلی آن از انواع مختلف متریال های موجود در بازار استفاده می شود تا زیبایی هرچه بیشتری در ساختمان ایجاد شود. استفاده از کاغذ دیواری ، رنگ و انواع کفپوش می توانند شکلی نو و زیبا به خانه ببخشد و علاوه بر آن نقش مهمی در هماهنگی با سایر وسایل و دکوراسیون داخلی داشته باشد. در این میان یکی از مواد و مصالح با کاربرد فراوان ، استفاده از انواع کفپوش ها است.

انواع کفپوش با متریال متفاوت در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و در عین حال قیمت های متفاوتی دارند. با توجه به فراوانی کفپوش ها در این مقاله قصد داریم هر کدام را به اختصار توضیح دهیم.

  • کفپوش چوبی

این مدل کف پوش با توجه به جنسی که دارد برای تمامی قسمت های مختلف یک خانه قابلیت استفاده ندارد ولی عموما برای اتاق نشیمن و اتاق خواب کاربرد زیادی دارد و فضای گرم و دنج به خانه می بخشد. با توجه به اینکه جنس این کف پوش چوب است ، نمی توان از آن در قسمت هایی مانند آشپزخانه که در معرض رطوبت هستند استفاده کرد.

کف پوش چوبی فوایدی مانند مقاوم و لوکس بودن دارد. همچنین از مزایای آن می توان به نظافت راحت و عمر مفید بالا اشاره کرد. از سوی دیگر قیمت کفپوش چوبی کمی گران است و نصب آن کمی دشوار است.

کفپوش چوبی | شرکت معماری چیدمانه

  • انواع کفپوش سنگی

سنگ از جمله مواد طبیعی است که در رنگ های متعددی در طبیعت وجود دارد و از زمان های دور در ساخت و ساز به عنوان مصالح ساختمانی به کار می رود. در حال حاضر نیز کفپوش های سنگی با جنس گرانیت ، مرمر و سنگ آهک در بازار موجود هستند که به تناسب می توان از آن ها در قسمت های مختلف سازه استفاده کرد.

با توجه به خواص سنگ می توان گفت انواع کفپوش سنگی مقاومت بالایی دارند و شکلی طبیعی به خانه می بخشد. علاوه بر آن در گذر زمان دچار رنگ پریدگی نمی شود. اما در مقابل قیمت کفپوش سنگی مانند کف پوش چوبی گران است و نصب آن زمان بر است.

انواع کفپوش سنگی | شرکت معماری چیدمانه

  • انواع کفپوش لمینت

لمینت چهره ای شبیه به چوب دارد و جنس آن از MDF است و می توان به عنوان جایگزین کف پوش چوبی از آن استفاده کرد. در عین حال قیمت آن نسبت به کف پوش چوبی بسیار ارزان تر است و نصب سریع و آسان قیمت مناسب از جمله مزایای این کفپوش به حساب می آید. اما معایبی مانند حساسیت در مقابل لکه و چربی و روغن در آن وجود دارد.

  • انواع کفپوش لمینت | شرکت معماری چیدمانهکفپوش بامبو

این کف پوش از جنس گیاه بامبو ساخته شده است و حس و حالی طبیعی به فضای منزل می بخشد. مزایای زیادی مانند نصب ساده ، نظافت آسان ، رنگ طبیعی و گرم موجب استقبال زیاد از آن می شود. علاوه بر آن از آنجا که در تهیه آن از گیاه بامبو استفاده شده است ، کاملا طبیعی است و حساسیت آلرژی ایجاد نمی کند. اما در عین حال معایبی مانند تغییر رنگ در اثر نور خورشید و حساسیت به رطوبت در آن وجود دارد. علاوه بر آن قیمت کفپوش بامبو گران است.

 کفپوش بامبو | شرکت معماری چیدمانه

  • انواع کفپوش وینیل

اگر به دنبال کفپوشی ارزان قیمت با نصب سریع و مقاومت بالا هستید ، کفپوش وینیل گزینه مناسبی است. این نوع کف پوش انعطاف پذیری زیادی دارد و می توان از آن در اتاق خواب نشیمن و آشپزخانه استفاده کرد. رنگ های متنوع و تمیز کردن آسان از جمله مزایای دیگر این کف پوش است. اما در مقابل استحکام پایینی دارد و در صورتی که خراشی در آن ایجاد شود به آسانی تعمیر نمی شود. به همین دلیل باید مراقب باشید که اجسام تیز با آن برخورد نکند.

انواع کفپوش وینیل | شرکت معماری چیدمانه

  • کفپوش بتنی

یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی ، در ساخت سازه‌ی اصلی بنا و زیر ساخت‌ های آن بتن است. امروزه بتن در دکوراسیون داخلی و خارجی بنا هم به کار می رود. یکی از کاربرد های آن ، کفپوش است.

کفپوش بتنی از ماسه ، سیمان ، سنگ دانه ، پودر سنگ و آب در ابعاد ، اشکال و طرح های متفاوت تولید و در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. سرعت اجرا ، طول عمر و مقاومت بالا از مزیت های این نوع کفپوش است.

کفپوش بتنی | شرکت معماری چیدمانه

  • کفپوش سه بعدی

این مدل کفپوش طرحی نو در طراحی دکوراسیون داخلی است که حدود ۲ تا ۳ سال است که متداول شده است. از نکات جالب توجه این مدل کف پوش این است که روی هر سطحی غیر از خاک می توان آن را به آسانی اجرا کرد. به عبارت بهتر اگر قصد دارید در خانه یک بازسازی اصولی انجام دهید و دکوراسیون آن را تغییر دهید ، کف پوش سه بعدی می تواند گزینه جالب و مناسبی باشد.

در این کفپوش هیچ محدودیتی در طرح و رنگ وجود ندارد و طرح و نقش هر آنچه که تصور کنید شامل مناظر طبیعی ، دریا ، چهره و غیره قابل اجرا هستند. علاوه بر آن مقاومت بسیار بالا و استحکام عالی در مقابل انواع ضربه و صدمات و خوردگی در آن وجود دارد. همچنین کاملا ضد آب است و می توان در کف استخر از آن استفاده کرد. در کنار تمامی موارد ذکر شده قیمت کفپوش نیز مناسب است و با توجه به کیفیت و متراژ فضا متفاوت خواهد بود.

کفپوش سه بعدی | شرکت معماری چیدمانه

  • کفپوش سرامیک

یکی از قدیمی ترین و متداول ترین کف پوش ها ، سرامیک است. این محصول که ترکیب سفال و خاک رس است و روی آن یک لایه لعاب قرار دارد ، در فرآیند کوره و حرارت بالا به دست می آید. برای نصب این کف پوش باید از ملات و زیرسازی مناسب استفاده کرد.

به همین دلیل کمی زمان بر است. از طرف دیگر در مقابل ضربه نیز حساس است و خیلی سریع می شکند. قیمت کفپوش سرامیک با توجه به متراژ و قیمت هر تکه سرامیکی مشخص می شود و با توجه به انواع مختلف آن قیمت های متفاوتی دارد.

کفپوش سرامیک | شرکت معماری چیدمانه

  • کفپوش موکت

موکت در اماکن متفاوتی مانند اتاق خواب ، اتاق نشیمن و حتی در فضاهایی مثل سینما کاربرد دارد. اما وسعت و کاربرد آن به معنای مزیت آن به حساب نمی آید. متاسفانه این نوع کفپوش مقاومت بسیار کمی در مقابل اجسام تیز ، رطوبت ، لکه ، گرد و خاک و آلودگی دارد. به همین دلیل شاید در ابتدای نصب زیبا و درخشان به نظر برسد ، اما بعد از مدتی کوتاهی درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهد.

کفپوش موکت | شرکت معماری چیدمانه

  • کفپوش موزاییک

از این کفپوش بیشتر در فضاهای باز مانند حیاط و پارکینگ استفاده می شود. موزاییک مزایایی مانند تنوع طرح و رنگ ، نصب سریع و عمر مفید بالا دارد.

کفپوش موزاییک | شرکت معماری چیدمانه

  •  انواع کفپوش لینولئوم

لینولئوم تنوع رنگ و طرح بالایی دارد و در دکوراسیون های مختلف می توان از آن استفاده کرد. از نکات جالب توجه این کف پوش ، بهداشتی بودن آن است که می توان از آن در اماکنی که رعایت بهداشت ضرورت زیادی دارد ، استفاده کرد. کفپوش لینولئوم مقاومت بسیار خوبی آن در برابر رشد قارچ ، آلودگی و کپک زدگی دارد. علاوه بر آن به راحتی قابل نظافت است و زیبایی زیادی دارد.

انواع کفپوش لینولئوم | شرکت معماری چیدمانه

  • انواع کفپوش PVC

این کفپوش از جمع چندین لایه مختلف حاصل شود. قیمت کفپوش ارزان است و از این نظر مقرون به صرفه محسوب می شود. نصب سریع و راحت ، ضد آب بودن و نظافت آسان باعث استقبال افراد به خرید آن می شود. علاوه بر آن عایق حرارتی و صوتی مناسبی است و در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار وجود دارد. مقاومت بالای آن در برابر ضربه و ساییدگی نیز می توان به مزایای آن اضافه کرد.

اما در مقابل از برخی معایب آن نمی توان چشم پوشی کرد. نور خورشید به مرور زمان درخشندگی اولیه آن را می برد و رنگ آن را محو می کند. همچنین ظاهری فوق العاده خاص در فضا ایجاد نمی کند. قیمت کفپوش PVC نیز با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است و عامل تعیین کننده قیمت کیفیت و عواملی مانند قیمت تولید و واردات آن است.

انواع کفپوش PVC | شرکت معماری چیدمانه

سخن پایانی

انواع کفپوش در بازار وجود دارد که با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی می توان از آن ها در فضاهای مختلف اداری ، تجاری و مسکونی استفاده کرد. قیمت کفپوش نیز با توجه به جنس ، کیفیت و هزینه های نصب آن متفاوت است. اما در یک نگاه کلی قیمت کف پوش چوبی و سنگی گران است. اما کفپوش سه بعدی با وجود کیفیت بسیار بالا ، تنوع رنگ و وسعت کاربرد ، قیمت مناسب تری دارند.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *