بهترین انتخاب برای دیوارپوش اتاق خواب کدام است؟

دیوارپوش اتاق خواب | چیدمانه

بدون شک اتاق خواب یکی از پراستفاده ترین اتاق های خانه است. این اتاق درواقع تنها محلی برای خوابیدن نیست و به عنوان اتاق کار ، درس یا بازی نیز در نظر گرفته می شود. به همین دلیل هم هست که باید به طراحی آن اهمیت زیادی دارد. دیوارپوش اتاق خواب یکی از اصلی ترین فاکتور های طراحی این اتاق است که باید در انتخاب آن دقت بیشتری به خرج داد. کیفیت ، جنس ، رنگ و طرح این دیوارپوش بسیار مهم است و در روحیه صاحب اتاق تاثیر زیادی دارد.

به همین دلیل در این مطلب درباره نکاتی که یک دیوارپوش را به بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب تبدیل می کنند توضیح داده ایم. اگر شما هم درگیر انتخاب دیوارپوش برای اتاق خواب خود هستید تا پایان با ما همراه باشید.

  • طرح دیوارپوش باید متناسب با سلیقه صاحب اتاق باشد.

دیوارپوش اتاق خواب | چیدمانه

طبیعتا بهترین دیوارپوش اتاق خواب دیوارپوشی است که متناسب با سلیقه و روحیات صاحب اتاق انتخاب شده باشد. این ویژگی باعث می شود که شخص از حضور در اتاق خود احساس رضایت داشته باشد. دیوارپوش ها در طرح های مختلفی ارائه می شوند و به همین دلیل می توان آن ها را متناسب با هر سلیقه ای ست کرد.

یک ویژگی شگفت انگیز این است که شما می توانید طرح دلخواه خود را به چاپخانه های مخصوص بدهید تا آن را بر روی دیوارپوش اتاقتان چاپ کند. پس این بخش کار چندان سخت نیست.

توجه داشته باشید که طرح دیوارپوش اتاق خواب نباید استرس آور باشد. پس اگر فرزند شما به طرح های موجودات عجیب وغریب و وحشتناک علاقه دارد ، بهتر است به خریدن تعدادی پوستر اکتفا کنید. پوشاندن دیوارهای اتاق خواب با این طرح ها تنها باعث اختلال در خواب فرزند شما خواهد شد.

طرح دیوارپوش اتاق خواب باید آرام کننده و ترجیحا ساده باشد. چراکه طرح های شلوغ خود باعث ایجاد استرس می شوند. طرح هایی که در آن ها از المان های طبیعی مانند گل ، درخت یا حیوانات استفاده شده یا طرح های سنتی در آن ها به کاررفته است ، برای اتاق خواب انتخاب مناسب تری هستند.

  • دیوارپوش باید کیفیت مناسبی داشته باشد.

دیوار پوش زیبای اتاق خواب | چیدمانه

منظور از کیفیت دیوارپوش اتاق خواب این است که باید در انتخاب جنس و نوع آن دقت کنید. دیوارپوش ها دارای انواع مختلفی هستند که همه آن ها برای اتاق خواب مناسب نیست. کاغذدیواری ، رنگ ، دیوارپوش چرمی ، PVC ، سه بعدی ، آجری ، سنگی ، بتنی ، شیشه ای و چوبی از انواع مختلف دیوارپوش هستند.

از میان این ها کاغذدیواری ، رنگ و دیوارپوش های سنگی ، بتنی ، PVC و آجری برای اتاق خواب بهتر هستند. کاغذدیواری علاوه بر طرح های متنوع، قیمت کمتری دارد و به همین دلیل برای اتاق خواب گزینه مناسب تری است.

اگر کاغذدیواری را می پسندید ، می توانید از انواع دیگر دیوارپوش استفاده کنید. توجه داشته باشید که دیوارپوش های سه بعدی ، چرمی یا شیشه ای دارای طرح های خاصی هستند و به همین دلیل تنها برای طراحی بخشی از دکوراسیون منزل استفاده می شوند.

به علاوه این دیوارپوش ها معمولا گران هستند و برای اتاق خواب گزینه مناسبی نخواهند بود. دیوارپوش های آجری ، سنگی ، بتنی و PVC قیمت کمتر و طرح های متنوع تری دارند. به همین دلیل انتخابی متفاوت و مناسب برای اتاق خواب خواهند بود.

اینکه دیوارهای اتاق را به رنگی خاص دربیاورید نیز می تواند انتخاب خوبی برای دیوارپوش اتاق خواب باشد. دانش رنگ آمیزی ساختمان پیشرفت بسیاری کرده است و به همین دلیل می توانید با رنگ طرح هایی جذاب بر روی دیوار اتاق خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ نیز خود دارای اصولی است که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

  • رنگ دیوارپوش اتاق خواب باید متناسب با روحیه صاحب اتاق انتخاب شود.

دیوار پوش | چیدمانه

یکی از مهم ترین المان هایی که یک دیوارپوش را به بهترین دیوارپوش اتاق خواب تبدیل می کند ، رنگ آن است. توجه داشته باشید که اتاق خواب محل آرامش است. شما باید در زمان خواب یا کار آرامش کافی داشته باشید تا بتوانید به راحتی بخوابید یا بر روی کار خود تمرکز کنید. رنگ دیوارپوش در ایجاد این آرامش تاثیر زیادی دارد. البته که سلیقه صاحب اتاق در انتخاب رنگ بسیار مهم است؛ اما بهتر است توصیه های روانشناسان را نیز در نظر بگیرید.

روانشناسان استفاده از رنگ های خیلی جیغ مانند قرمز آتشین یا زرد را برای اتاق خواب توصیه نمی کنند. چراکه این رنگ ها باعث ایجاد هیجان در افراد می شوند و خواب او را مختل می کنند.

به علاوه در زمان هایی که شخص در موقعیتی استرس آور قرار دارد ، نگاه کردن به این رنگ ها استرس او را افزایش می دهد. اگر به این رنگ ها علاقه دارید ، بهتر است آن ها را به سمت رنگ های ملایم تر سوق دهید؛ مثلا لیمویی ، گلبهی ، صورتی و… ترکیباتی مشابه همین رنگ ها هستند که به جای استرس آرامش را به شما هدیه می دهند.

در نقطه مقابل استفاده صرف از رنگ های بسیار سرد نیز توصیه نمی شود. یک اتاق خواب آبی یا سبز یکدست اگرچه بسیار آرامش بخش است؛ اما شما را به یاد اتاق عمل می اندازد. بهتر است این رنگ ها را با رنگ های دیگر ترکیب کنید.

به عنوان مثال می توانید از ترکیب رنگ های آبی آسمانی و سفید استفاده کنید. به طورکلی می توان گفت که استفاده از رنگ های ملایم برای دیوارپوش اتاق خواب گزینه مناسب تری است. این رنگ ها خیلی دیرتر از مد میافتند و اکثر آرامش بخش هستند.

  • دیوارپوش باید بادوام باشد.

طبیعتا شما قصد ندارید که هرسال دیوارپوش اتاق خود را عوض کنید؛ بنابراین باید دیوارپوشی را انتخاب کنید که دوام کافی داشته باشد. معمولا دیوارپوش اتاق کودکان خیلی زودتر از دیوارپوش اتاق بزرگ سالان خراب خواهد شد.

کودکان به نقاشی کشیدن روی دیوار های اتاق خود علاقه زیادی دارند و همین موضوع می تواند باعث خراب شدن دیوارپوش شود. به همین دلیل بهتر است از دیوارپوش های قابل شست وشو برای اتاق کودکان استفاده کنید. به این ترتیب می توانید جای انگشتان و دستان او را به راحتی تمیز کنید.

دیوارپوش بادوام | چیدمانه

البته قابلیت شست و شو باعث دوام بیشتر دیوارپوش اتاق خواب بزرگ سالان نیز خواهد شد. چراکه دوده و گردوغبار پس از مدتی رنگ دیوارپوش را تغییر می دهد. قابلیت شست و شو کمک می کند که دیوارپوش مثل روز اول باقی بماند.

علاوه بر این دیوارپوش نباید در اثر ضربه یا برخورد وسایل منزل پاره شده یا آسیب ببیند. همچنین باید در برابر رطوبت ، قارچ ها و آفات مصالح ساختمانی نیز مقاوم باشد.

  • دیوارپوش باید قیمت مناسبی داشته باشد.

معمولا افراد دوست ندارند که به اندازه دیوارپوش پذیرایی خانه خود برای دیوارپوش اتاق خواب هزینه کنند. به همین دلیل قیمت در تصمیم آن ها تاثیر زیادی خواهد گذاشت. دیوارپوش های اتاق خواب باید در عین کیفیت مناسب دارای قیمت خوبی هم باشند.

این فاکتور شاید در خانه هایی که یک اتاق خواب دارند چندان به چشم نیاید؛ اما زمانی که تعداد اتاق خواب ها زیاد می شود ، فاکتور بسیار مهمی است.

اگر هنوز فرزندی ندارید ، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها از یک نوع دیوارپوش برای همه اتاق خواب ها استفاده کنید. چراکه این کار باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد؛ اما اگر صاحب هر اتاق خانه مشخص است ، بهتر است از میان گزینه هایی که به بودجه شما می خورند ، گزینه ای را که به سلایق شما نزدیک تر است ، انتخاب کنید.

سخن پایانی

بهترین دیوارپوش اتاق خواب ، دیوارپوشی است که دقیقا مطابق با سلیقه صاحب اتاق انتخاب شده باشد. علاوه بر این باید کیفیت خوب و دوام کافی داشته باشد. در این مطلب تلاش کردیم همه نکاتی که باید در انتخاب دیوارپوش مناسب در نظر داشته باشید ، بیان کنیم. توصیه ما این است که در زمان خرید دیوارپوش بدون توجه به این نکات (البته به استثنای قیمت) ابتدا آن چیزی را که می پسندید انتخاب کنید و پس از آن بررسی کنید که کدام یک از گزینه های انتخابی شما این فاکتور ها را دارند. به این ترتیب با یک تیر چند نشان را هدف گرفته اید.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *